op weg

21 mei 2013 - Koblenz, Duitsland

klein blogje dab, om op gang te komen....

de eerste dag begon met regen, zoals verwacht en voorspeld. Maar onze stemming was niet kapot tekrijgen na de vele maanden dat we hierop gewacht hadden. We hebben dus urenlang langs een druilerige Roer gefietst. Tweede Pinksterdag blijkt niet echteen feestelijke dag in Duitsland. Anderhalve duitsen en een Pferdenkopf, dat was het wel wat we gezien hebben aan bewoners van de uitermate saaie streek met aanheharkte dorpen en lelijke huizen. En het was ver in die nattigheid, 107 km want we wilden naar Euskirchen, vooral voor Eus natuurlijk.

Maar dan dinsdag. Wat een feest met wat wolkjes en zowaar een zonnetje. We bereikten na twee uurde Rijn. De afdaling er naar toe was alnheftig met 45 km naar beneden, de aanblik van het prachtige dal met de brede rivier (vooral nu) was geweldig. Daar hebben we vervolgens  urenlang langs gefietst. Soms was het pad overstroomd, weer zoeken en improviseren dus, zoals vaak. Per dag ben je toch gauw een keer

1. Paul:
    Hoi JEP

Hier is het weer niet veel beter, einde van de week 9 graden hiero.
    Het wordt voor jullie allemaal steeds beter, het eten, het landschap etc. Effe een vraagje logeren jullie in de jeugdherberg in Koblenz
    Pittig laatste stukje of niet? We blijven jullie volgen

gr Fieke en Paul
  2. Toon:
    Hallo Peer, Jos en Eus,

van Peer en Jos wist ik al dat ze graag de mountainbike pakken en dan vooral in de heuvels van de Morvan, Préau . . . maar om nou met de fiets met zijn 3en naar Rome te fietsen??? Da's wel even wat anders!! Geweldig wat een moed en vooral durf. Van mijn kant mannen, grote bewondering. Ik probeer jullie te volgen . . . op internet dus wel heej!!

groeten
    toon & Cootje
  3. Hans:
    Ha Mannen,

"ondankx je verder weggaat, ben je toch op weg naar huis"

vrij naar een oud indiaanse gezegde ;-)

Grtz & Rspct
    patt & hans
  4. Monique:
    Ha stoere mannen,
    Wat een heerlijkheid: nu eens niet over de snelweg langs de druilerige Roer en de Rijn rijden maar genietend op de fiets!
    Koester dit maar en dan ook nog mét een heerlijk zonnetje!

Succes,
    groetjes,
    Monique
  5. Ans:
    22 mei 2013
    Ha JEP
    Hartstikke leuk jullie trip te volgen en broertje als je ook zo goed fietst als je speecht dan komt t helemaal goed
    Enjoy!! Zusje Ans