Schakelen

6 juni 2013 - Fiesole, Italië

Schakelen
Het is schakelen geblazen op zon vakantie, op meerdere terreinen.
We pakken inmiddels de Apenijnen en zijn onder de rook van Florence aangekomen, dat we overigens rechts laten liggen ( ' zo 2012 '). Er zijn veel Apenijnen en die hebben allemaal venijnige klimmetjes, tot 13%. De wielrenners die we tegenkwamen toen we er aan begonnen en ons met onze bepakking vol goede moed zagen trappen, vertoonden die typisch Italiaanse grimlach....Dus elke driehonderd meter schakelen om het juiste koppel te vinden. Druk hoor, zwaar ook maar mooi!!!

Dan heb je het schakelen van talen. De eerste weken hebben we onderling nep-duits gesproken. Melig maar leuk. In Oostenrijk ook en tot een eind in Italië ook maar toen was het plotseling over en kon je beter vooral niet in het Duits iets vragen. NepItaliaans lukt ook minder, dus maar vaak Engels. Als we er in slagen iets in het Italiaans duidelijk te maken blijkt dat achteraf toch vaak en soort van Spaans geweest te zijn. Afijn, lukt goed.

En dan nog schakelen tussen personen. Zoals eerder gemeld heb je zo een meerderheid als je met drie bent. Een-tweetje opzetten en klaar...beetje achterblijven op de beklimming met iemand is een ideale gelegenheid. Maar de triangulatie ligt op de loer...altijd link als degene met wie je denkt een afspraak te hebben dat weer met de ander bespreekt. Er blijkt trouwens veel interesse voor de groepsdynamica. Die hebben we echter achter de decoder geplaatst. Eus heeft de prijs op 10€ per alinea vastgesteld

Tenslotte schakelen tussen inspannen en ontspannen. We genieten gelukkig ook van het inspannen, dus dat dilemma valt mee. De fysio,s hebben het overigens voortdurend over hunne kwadrisepsen, dat die echt groeien en zichtbaar robuuster schijnen te worden, bilspieren ook harder, zelfs menen ze sterkere buikspieren te hebben ontwikkeld ( hetgeen ik in twijfel heb getrokken maar dat win ik natuurlijk niet. Kan iemand dat uitzoeken?). Ze kunnen niet wachten om te testen hoeveel en vaak ze nu op de sportschool nog meer kilo,s kunnen wegdrukken. Ze zijn lekker bezig, hebben ook al weer een verstuikt enkeltje bij elkaar behandeld. Hopelijk kom ik ook nog aan de beurt., maar volgens Peer heb ik alle kwalen weggetraind. Niks meer aan doen.

Dank voor jullie andaccht maar denken jullie er nog aan om af te haken ( 'ontvolgen') als jullie deze verhalen zat zijn...kan namelijk ook

Groet
Jos Manders

1. Willy:
    6 juni 2013
    Leuk om je verhalen te horen. Nu echter een tijdje niet vanwege het heugelijk feit dat we zelf 9 dgn (zonder fysio) dwars door de Pyreneeen trekken, van west naar oosten dan met een bus. Ook leuk, maar natuurlijk niet zo stoer. Verschil moet er wezen.
    Tot hores
    groetjes
    Willy
  2. Paul:
    Hoi JEP,

Mooi die klimmetjes en er volgt altijd weer een beloning. Het beste moet nog komen. Jos ga vooral door met schrijven de blog zit inmiddels helemaal in m'n systeem. Iedere dag effe checken of er nog berichten zijn. Laat de fysio's maar zo wijs, niet aan storen gewoon doortrappen
  3. Kees:
    6 juni 2013
    Florence rechts laten liggen? Best wel schandalig! Maar ik lees dat jullie ontzettend hip en modern zijn, en ik ben als vijftiger met overgewicht en zonder getraind lichaam natuurlijk alleen maar een beetje jaloers op jullie fantastische avonturen. Als ik het goed lees/interpreteer wordt het voor Jos wel steeds moeilijker om zijn zin door te drijven ;-), want de fysio's vormen een gesloten front? Heel leerzaam allemaal!!!!!! Leuk om zowel jullie reis als de groepsdynamica te mogen volgen. Dank!
  4. Fieke:
    Raggazzi,
    Veel stof tot praten,
    dat is duidelijk te lezen tussen de regels door, veel emoties ook,fiets het er maar uit, ik ga vast teen en tander in kaart brengen....
    Goed bezig jongens!!!
    Ook ik blijf jullie volgen, met veel genot.
  5. Elma:
    Beste drietal,

Ik geniet van de verhalen, het blijft een onvergetelijk avontuur. Die passage over "de lijven" is best lef hebben. Bij thuiskomst zal daar zeker flnk wat commentaar op komen. Geniet van het prachtige Italie en het heerlijke eten (want dat doen jullie vast ook)
  6. Pieter:
    7 juni 2013
    Wie wil deze zelfspottende verhalen die we al kennen van josje-posje nou missen. Dus niks-nie ontvolgen.
  7. Hans:
    Hallo stoere dappere mannen,

niet voor te stellen, dat jullie al zover zijn geraakt en . . . . vooral niet stoppen met schrijven.
    Reeds melancholische Italiaanse schoonheden opgemerkt Peer ?
  8. Ans:
    7 juni 2013
    Niks ontvolgen broertje, dagelijkse kost het reisblog in bella Italia!!!
    Iets minder intensief nu door vakantie...
    Ik mag dat wel zo n hard fietskontje daar zou je het bijna voor doen, wie weet later als ik zo groot ben als jij
  9. Marieke:
    7 juni 2013
    Jos ga door met schrijven.
    Het is leuk om te lezen
    Moedig om elke keer nog een verhaal te schrijven na
    al dat getrap.
    Je moet er wat voor doen om spieren te krijgen
    of moet ik zeggen: houden.