kilometers zijn niet altijd kilometers

29 mei 2013 - Bludenz, Oostenrijk

Hoewel, zoals eerder beschreven, er weinig tijd is voor diepere gedachtes, komt zo af en toe toch iets analytisch naar boven, al zwoegend.
De diepere gedachte vanvandaag was dat de tijd weliswaar steeds sneller gaat als je ouder wordt ( zie Douwe Draaisma daarover), maar dan zou je denken dat de kilometers ook sneller gaan naarmate de dag vordert. Née dus, die kilometers vertragen en worden irrationeel Lang. We hebben dus besloten die laatste kilometers per dag niet meer te doen. Het moet leuk blijven en je hoeft niet alles mee te maken. Zon rustdag biedt dus ook even tijd dit met jullie te delen.

1. Toon:
    29 mei 2013
    We genieten elke keer weer van jullie, hetzij wat korte en misschien daardoor goed leesbare, verslagen. Het is een mooie mix van afzien, genieten en een heerlijke vleug humor!
    Mannen, hou vol en zoals vandaag gelezen, rust op zijn tijd is heel belangrijk (vrij naar een ooit erg motiverend bericht van jullie Peer).

groet

toon & cootje van drunen
  2. Kees:
    29 mei 2013
    Ja, de tijd gaat sneller naarmate je ouder wordt. Komt ook omdat je veel dingen al een keer hebt meegemaakt. Quality time en verschillende dingen doen is erg belangrijk. Dus inderdaad niet alleen fietsen ;-) maar ook de tijd nemen om leuke stadjes te bekijken, goede gesprekken te voren, lekker te eten.......maar ondanks deze adviezen ga ik ervan uit dat jullie Rome gewoon gaan halen hoor (maar misschien iets later, Jos heeft de tijd tot medio augustus...)
    Veel Plezier!!!!
    Groet,
    Kees
  3. Pieter:
    29 mei 2013
    Bij Bludenz zowa op de helft.
    Ik heb er vele jaren geskied en die kilometers waren goed om te doen. Ik weet niet zeker of ik hiermee 'n hart onder de riem steek.
    Overigens heb ik geen twijfel dat jullie in Rome komen. Ik heb niets meer gehoord over die mogelijk lastige knie, dus zal 't wel goed komme
  4. Harm:
    29 mei 2013
    "De laatste kilometers per dag doen we niet meer!"
    Eindelijk een inzicht wat beklijft. jullie hebben er diep voor moeten gaan jongens. Op dezelfde manier heb ik ooit besloten om voortaan het middelste deel van mijn lessen te skippen. Ik doe alleen nog maar het begin en het einde.
  5. Ans:
    30 mei 2013
    Ha dapper drietal
    Een tocht met ontberingen en ook veel constateringen!
    De endorfinen, doptaminen en serotinen en allerlei andere stofjes die vrijkomen door de bewegende benen doen goed hun werk, denken lukt niet lees ik..
    Laat dat denken dan maar aan het thuisfront over, die zich dan op hun beurt kunnen worstelen of ze ook ooit zo n onderneming aan gaan...
    heb alleen maar wat fietservaring in het knetter hete Spanje en dan is het zondermeer verstand op 0 en trappen...

Zet m op luitjes
    wil ook foto van Jos!!!!
    Ans
  6. Elma:
    30 mei 2013
    ha mannen, wat een geweldige uitdaging en onderneming, ik heb bewondering voor jullie!Ik heb me officieel aangemeld op jullie blog. Dus vanaf nu hoop ik alledetails te ontvangen. Ik mag toch hopen dat jullie vanaf lekker in een zonnetje kunnen fietsen.
    Hou vol , veelplezier, geen ruzie etc etc, liefs Elma