Arlbergpas

30 mei 2013 - Bludenz, Oostenrijk

Na zo'n rustdag moet er wel weer wat gebeuren. De Arlbergpas, 18000 meter, vanaf 600 meter. Normal gesproken appeltje -eitje voor jongelui zoals wij, maar enkele handicaps: beginnen in de regen, die overging in sneeuw ( daar zijn bewijzen van maar het foto's publiceren isnog niet zo makkelijk), waarna dikke mist, gevaarlijk tunnels, gladde wegen, razende auto's, ijzige buitentemperatuur van ongeveer nul graden. Dikke pret dus, op de weg die onze koninginnen en prisen ook vaak rijden.

Afijn,  waren  met een gevoelstemperatuur vanwel 20 doorde klim. Maar toen werd het snel kouder in de afdalingen. Gelukkig hebben we detegenwoordigeid van geest gehad om winter-fietshandscoenen beneden te kopen. Desondanks veel dooie vingers en dat is voor het remmen weer minder. Maar we zijn de hoogste pas dus over. Morgen nog een, een kleinere, waarna we Italie inrijden. Hopelijk hbeen ze daar ook lekker sneeuw en ijs. Wij houden er van...Groete

1. Ans:
    30 mei 2013
    op naar de Italiaanse zon mannen! het zij jullie gegund
    groetekes Ans
  2. Paul:
    Hoi JEP

Weg van de aangeharkte tuintjes en kitscherige huizen. Nu begint het ware leven, bella Italie. Goed eten ,mooie steden luidruchtige Italianen en hopelijk beter weer.
  3. Harry:
    31 mei 2013
    Jullie treffen het niet met het weer. Normaal zou je er niet aan denken om op de weg te gaan fietsen met regen en sneeuw. Maar jullie zijn die-hards! Petje af hoor.
    Successo e "Chi la dura la vince"
  4. Frank:
    31 mei 2013
    Jos, eindelijk je blog gevonden. Heb me meteen aangemeld voor de volgende blogs. Het is lekker lezen in een behaaglijke omgeving. Leedvermaak? Nee want de bewondering overheerst. En nieuwsgierig ben ik ook maar die bewaar ik voor als je weer thuis bent. En tenslotte nog goed nieuws: er komt mooi weer aan bij jullie.
  5. Frank:
    31 mei 2013
    nog wa: maak je een foto van de kerktoren die boven het water uitkomt?
  6. Rob:
    31 mei 2013
    mannen wat een stoere verhalen zeg. ontberingen te over! leuk om te lezen. hoogste pas gehad proficiat!
  7. Mia v beekveld:
    1 juni 2013
    hoi mannen goed gedaan.Nu op naar de pizza,s
  8. Mieke Verberne:
    1 juni 2013
    Wat een feest van herkenning je verhaal. Door Meggy op deze blog geattendeerd en 'als lotgenoot' nieuwsgierig naar jullie ervaring. Leef met jullie mee als ik lees over 'het afzien'. Want wat is het verschrikkelijk af en toe, maar wat is het ook kicken. En de troost: na iedere berg volgt er weer een afdaling. Nog heel veel fietsgenot met hopelijk ook zon en wind mee. Groetjes ook van Wim, Mieke
  9. Pieter:
    1 juni 2013
    Ik vind jullie wel helden en ben blij dat dat 'n beetje op mij afstraalt